Bel ons via 06 – 16 98 13 55|info@trivia.nl
//Oefeningen voor thuis
Oefeningen voor thuis 2018-04-18T11:36:48+00:00

Oefeningen voor thuis

De spagaat

Synchroonzwemmen
  1. Doe een korte warming-up van zo’n 5-10 minuten: ren rondjes, fiets een stuk, dans, huppel of wat dan ook. Een warming-up is van groot belang. Doe je geen warming-up, dan kunnen je hamstrings scheuren, en dat is geen lolletje.
  2. Zoek een plek waar je genoeg ruimte hebt. Ga parallel staan (je voeten recht naar voren), rol jezelf werven voor wervel af naar beneden en tik de grond aan (als dit lukt) terwijl je benen gestrekt zijn. Rol je weer wervel voor wervel op, je hoofd komt als laatste weer omhoog. Herhaal dit 5 keer.
  3. Ga in de tweede positie staan, je voeten recht naar voren. Pak je rechterbeen vast (terwijl je benen nog wel allebei op de grond staan) en tik je knie aan met je neus, je benen zijn gestrekt, houd dit 5 seconden vol. Doet dit ook bij je linkerbeen. Herhaal het 5 keer.
  4. Ga op de grond zitten. Je rug recht, je benen recht voor je uit gestrekt. Flex je voeten. Pak met je handen je voeten vast en buig je helemaal voorover je benen (die je gestrekt houdt) en tik met je neus je knieën aan, of ga i.i.g. zo ver als je kan. Houdt dit 10 seconden vol. Herhaal het 3 keer.
  5. Spreidt je benen terwijl je nog steeds op de grond zit. Houdt je benen, voeten en rug gestrekt. Buig naar je rechterbeen en tik met je neus je knie aan. Houdt dit 5 seconden vol, zorg dat allebei je billen de grond raken. Doe hetzelfde met je linkerbeen. Herhaal het 3 keer.
  6. Als je het goed hebt gedaan ben je nu volledig opgewarmd voor de spagaat. Ga op je knieën zitten, zet één voet voor je op de grond. Schuif je ene been naar voren, het andere naar achteren. Ga zo ver als je kan en niet verder. Je mag het voelen maar het mag geen pijn doen. Als je het goed doet voel je de rek aan de onderkant van je voorste been.
  7. Herhaal deze stappen elke dag of in ieder geval zo vaak mogelijk!